WHAT MORE CAN A WOMAN DO?


ペギー・リーとデイヴ・バーバー

If he told me that I should steal,
I guess I would, the way I feel,
For this is one thing I know is real,
What more can a woman do?


And if he told me that I should lie,
I guess at least I'd have to try!
'Cause it's for him I live or die,
What more can a woman do?


It's just another story
Of Jim or Bill or Joe,
But when you really love a man,
You've gotta let him know!


If he told me that I should leave,
That's only one thing I can't conceive,
I'd rather give and not receive,
What more can a woman do?


彼が私に盗めと命令したら、
そうしたいと思うわ、それが私が感じること、
だってこれこそ嘘偽りのないひとつのこと。
女ができることってそれ以上に何があるというの?

それに彼が私に嘘をつけと命令したら、
最低でも私は努力するでしょう!
なぜって私が生きようが死のうがそれが彼のためだもの。
女ができることってそれ以上に何があるというの?

これは一緒にできない話、
ジムやビルやジョーなんか一般の人とは。
でもある男の人を本当に愛してしまったら、
彼に知ってもらうようになってしまうの。

彼が私に出て行けと命令したら、
それだけが私には想像できないただ一つのこと。
いっそ私はうなだれて聞き入れないでしょう、
女ができることってそれ以上に何があるというの?


(原歌詞は 歌詞紹介のページ を参考に)


※ 1945 年にペギー・リーと当時夫だったギタリストであるデイヴ・バーバーが書いた一途な愛を告白する古風な歌。若き日のサラ・ヴォーンの歌や、ジョー・ムーニーの演奏もあるがあまり手掛ける人は多くないようだ。




作詞: ペギー・リー Peggy Lee
作曲: デイヴ・バーバー Dave Barbour (1945)

YouTube
■ ペギー・リー
■ サラ・ヴォーン
■ ジョージア・カー
■ ビッグ・メイベル


2021/10/25 訳


 ページトップへ  上位メニューへ