THE GYPSY

In a quaint caravan
There's a lady, they call The Gypsy, yes
She can look in the future
And drive away all your fears, yes, yes, yes

Everything will come right
If you only believe The Gypsy, yeah
She can tell at a glance
That your heart's full of tears

Yes, she looked in my hand and told me
My lover was always true
But even my heart, I know dear
Somebody else is kissing you, yes

But I'll go there again
'Cause I want to believe The Gypsy
Although I know she is lying
That my lover is true
And will come back to me some day


風変わりな幌馬車の中に、
ジプシーと呼ばれる女性がいるんだ;
彼女は未来を見ることが出来て
君らの恐れを振り払ってくれるのさ。

どんなことでもうまくいくのさ、
君らがそのジプシーを信じていれば
彼女は一目見ただけで言い当てるのさ
僕の心は涙でぬれていることが。

彼女は僕の手を見て言うのさ、
僕の恋人はいつだって誠実だったと;
でも僕の心の中では気づいていたんだ、ねえ君
誰かが君に口づけしたことに。

でも僕はまた行くだろうね
だって僕はジプシーの言葉を信じたいから;
僕の恋人は誠実な人で
いつか僕の元に帰って来るだろうと。


※ 恋人の裏切りという苦い事実を、藁にもすがる思いで否定したいと願う失恋の歌。

イギリス生まれの歌でアメリカでは、インク・スポッツの歌が20週以上にわたりレコード売り上げ一位につけた。

ジャズ演奏として有名なのは、チャーリー・パーカーが1946年7月29日に Lover Man 他1曲とともにダイアル・レコードに残した演奏で、この時パーカーは麻薬の打ち過ぎで朦朧とした状態で演奏しており、その夜彼は発狂しカマリロ州立病院で半年間の療養をすることになる。そして絶対出して欲しくなかった、この歴史的(?)演奏を発売したロス・ラッセルをパーカーは生涯恨みつづけたという。



作詞・作曲: ビリー・リード Billy Reid (1945)


歌・演奏:



2010/04/10 訳
2013/02/20 レイアウト変更等


Home (ホームページ)   Menu (上位メニュー)